28 Березня
booked.net

Гройсман і Моргунов про місцеві вибори, стратегію розвитку Вінниччини та реконструкцію аеропорту

Прем’єр-міністр України (2016-2019 рр.) Володимир Гройсман і мер Вінниці Сергій Моргунов ведуть команду однодумців – партію «Українська Стратегія Гройсмана» – на вибори до Вінницької міської ради, у понад 50 місцевих ОТГ, шістьох районних та обласної ради Вінниччини. Хто ці люди – кандидати від «Стратегії», які вже за кілька тижнів мають унікальний шанс сформувати більшість у міській раді, обласному «парламенті» та ОТГ по всій Вінницькій області?

Про це – в «33 каналі» в  інтерв’ю із головою партії «Українська Стратегія Гройсмана» Володимиром Гройсманом і кандидатом у мери Вінниці, діючим міським головою та керівником обласного осередку «УСГ» Сергієм Моргуновим напередодні виборів 25 жовтня.

– Вас називають одним із найуспішніших прем’єрів, «локомотивом» децентралізації, і тепер для збереження цієї реформи «Українська Стратегія Гройсмана» має показати приклад її успішної реалізації.

— Для мене було принципово запустити і реалізувати цю реформу, яка б дала можливість кожній українській громаді втілити мрії та плани розвитку місцевого самоврядування як основи сильної країни. Тоді, у 2015-му, мої пропозиції сприймались по-різному не всі вірили в її успіх, і це правда… Але треба бути чесними і визнати, що за ці роки багато громад стали фінансово самодостатніми.

На жаль, за останній рік я не бачу бажання центральної влади завершити цю успішну реформу в Україні. Тому команда «Української Стратегії Гройсмана» йде на вибори 25 жовтня у Вінниці та Вінницькій області, а я на центральному рівні буду робити все, щоб реформу децентралізації довести до логічного завершення.

Там, де ми отримаємо більшість, де наші кандидати стануть головами ОТГ, ми зробимо свою роботу на «відмінно»! Успішний досвід Вінниці хочемо розповсюдити по всій області. А Вінниччина має бути лідером і прикладом для всієї України.

– Сергію Анатолійовичу, сьогодні два надважливих інфраструктурних об’єкти для Вінниці «на паузі»: реконструкція аеропорту та будівництво шляхопроводу з Батозької до Шимка. Чи є у міста в найближчі 5 років шанси отримати державну підтримку по цих проєктах?

— Ми будемо домагатись від уряду справедливої фінансової підтримки Вінниці і області, зокрема й відновлення аеропорту. Усе готово, щоб приступати до реконструкції злітно-посадкової смуги, підписано відповідний контракт з компанією-переможцем тендеру у Prozzoro. Не вистачає лише державних коштів, які у нас забрав уряд Гончарука. Сама смуга у власності територіальної громади міста Вінниці, земельна ділянка під цією смугою — Міністерства оборони, з яким у нас підписаний договір суперфіції.

За часи прем’єрства Володимира Гройсмана домовленість з урядом була у тому, що держава вкладає кошти в реконструкцію цієї смуги, а ми передаємо її у власність держави.

– Чому Зеленський виправдовувався у Вінниці за забрані його урядами гроші на ремонт нашого летовища?

В. Г.: — Кабмін під моїм керівництвом свого часу взяв у роботу два аеропорти: Одеси та Вінниці. Наша вінницька злітно-посадкова смуга є стратегічним об’єктом через своє подвійне призначення — ци­вільне і військове. 1,5 року готувалась вся проєктна документація для будівництва нової смуги аеродрому «Вінниця», що і було зроблено містом та військовими. І мій уряд виділив перші 300 мільйонів на початок робіт, все йшло за планом. Але прийшов новий президент, новий уряд, і це фінансування скасували без будь-яких пояснень. Чи Вінниця їм не до вподоби, чи Повітряні сили? Приємно хоч одне: президент під час візиту пообіцяв виправити помилку урядів Гончарука і Шмигаля і за своєї каденції здійснити реконструкцію аеропорту «Вінниця».

– Вінницька команда протягом останнього 10-річчя довела свою ефективність містянам. Процес часткового оновлення мотивується необхідністю залучення людей з новими ідеями та баченням. Що, на Вашу думку, було недоліком міськради
7-го скликання?

С. М.: — Після виборів 2015 року за минулою системою обрання 12 округів не були представлені депутатами. Це недолік. За кожною територією повинен бути «закріплений» конкретний депутат як зв’язуюча ланка між міськрадою, виконкомом і громадою мікрорайону. Ми глибоко переконані в тому, що міська рада — це не по­літичний майданчик. Алгоритм роботи ради, запроваджений ще за часів, коли Володимир Борисович був мером, а я секретарем міськради — довів свою ефективність.

Щодо оновлення команди — це нормальний процес, і це відбувається на кожних виборах. Бо ми маємо готувати нове покоління управлінців — з новими ідеями і енергією, але фахових і відповідальних.

– Часто запитують: «Куди зник Гройсман?» І чи представлена «Українська Стратегія» на місцевих виборах в інших регіонах?

В. Г.: — По-перше, я нікуди не зник і не збираюсь нікуди зникати! Відчуваю величезну купу викликів, якими треба фахово займатись. Це і відсутність економічної політики взагалі, зростання безробіття, бездіяль­ність під час коронавірусу та абсолютно бездарний закон про ринок землі… Через них українці залишаться і без землі, і без грошей! Я завжди наголошував, що головний принцип — власниками землі в Україні мають бути українці! Крапка. Я і наша команда «Стратегії» на Вінниччині будемо за це боротись. І таких завдань у нас — десятки!

Мене називали «соціальним прем’єром», бо я переконаний, що все зароблене в економіці держави треба віддавати людям у вигляді зарплат, пенсій, стипендій, нових шкіл, лікарень, доріг та інфраструктурних об’єктів. Не забуваючи при цьому про армію, оборону, культуру та науку… Це була і є моя філософія!

Ми представлені в різних регіонах, але Вінниця і область — це ядро. Тут ми йдемо до всіх громад, райрад, рад обласного центру і облради.

– Сергію Анатолійовичу, що буде із двома мостами у Вінниці — шляхопроводом через залізницю і мостом на острів Кемпу?

– Спорудження шляхопроводу через залізницю коштуватиме 800-900 млн грн. Наразі займаємося питаннями, що пов’язані з землекористуванням і майном, яке потрапляє під «плями» забудови самого мосту. Ми повинні відпрацювати всі юридичні складові і після отримання права на землю зможемо приступити до виготовлення проєктно-кошторисної документації. Це процес не одного дня.

Щодо мосту на Кемпу — маємо зрозуміти, які рекреаційні та спортивні об’єкти там хочуть бачити городяни. До питання мосту та облаштування острова підійдемо комплексно в рамках очищення русла річки Південний Буг та облаштування берегів у центральній частині міста.

– Високий рейтинг «УСГ» у регіоні — це показник дові­ри до Вас особисто та команди, дії якої при владі позитивно оцінюють вінничани, чи скоріше зневіра до обраних у 2019-му партій?

В.Г.: — По-перше, я дуже дякую вінничанам за високу довіру і підтримку. Вона завжди у моєму серці. І ця довіра надихає всю нашу команду. Завдань перед нами дуже багато, і попереду справді важкі часи та складні виклики…

Нікого не хочу лякати, але у владі мають бути люди адекватні та професійні. На жаль, сьогодні тотальна некомпетентність, непрофесійність призвели до багатьох проблем, і це породжує кризи наступних років. Це кризи економічна, фінансова, з подолання епідемії коронавірусу.

Якщо порівняти дії уряду та нашої команди у Вінниці та області, то це дві великі різниці… Вінничани для нас важливі, тому за ініціативи Сергія Моргунова міська рада зібралась на позачергову сесію і знайшла резерви для розгортання додаткових «ковідних» ліжок, щомісячних надбавок у 8-15 тисяч медикам, та створила стратегічний 3-місячний запас ліків і засобів захисту перед новою хвилею COVID-19…

А що ми бачимо в центрі? Уряд недолуго, із запізненням на півроку нарешті вирішив залучити приватні лабораторії до ПЛР-тестування! Я це їм радив 6 місяців тому, а вони дочекались до 5-6 тисяч випадків захворювань на день, і тепер до них нарешті дійшло?!

Складні часи ми вже проходили разом не раз. Впевнений: зараз люди обиратимуть не за красиві обіцянки, а за конкретні справи.

– Вінничани нині вважають транспортну проблему однією з найбільш дискусійних в обласному центрі. Якими можуть бути шляхи її розв’язання?

С. М.: — Це питання є важливим і болючим не лише для Вінниці. У кожному місті шукають власні рішення. Ми у Вінниці розуміємо цей виклик, і щоб його подолати, залучили кращих українських та міжнародних фахівців. Наша філософія полягає в тому, що всі учасники дорожнього руху повинні почувати себе комфортно на наших вулицях: громадський транспорт, пішоходи, велосипедисти та автовласники.

Транспортна політика не може бути короткостроковою. Це постійне стратегічне бачення, тому що необхідно не відставати від реалій. А реалії сьогодні такі, що в 2018 році у Вінниці було зареєстровано
82 000 автомобілів, а у 2020-му їх уже 113 тисяч!

– Як політик Ви маєте домовлятися. Як і представники партії у місцевих радах. Але є межа, через яку не дозволено переступати. Якою вона є?

В.Г.: — Як показав досвід Вінниці, для максимально ефективної роботи важливо мати більшість. Нам точно не по дорозі з антиукраїнськими силами. Хочу запевнити кожного виборця Вінниччини, що в обласній раді більше не буде жодних підкилимних «договорняків» та непрозорих рішень. Ми вперше йдемо до обласної ради і хочемо мати в ній активну та відповідальну більшість, щоб докорінно змінити роботу всієї ради, районних рад та змусити працювати обласну державну адміністрацію. Будемо працювати якісно, швидко, системно і на результат.

– Як ставитеся до рейтингів та чорного піару?

С.М.: — По чорному піару — я читав, що на «чорнуху» проти мене у Facebook заплатили 14 тис. доларів… Дарма витрачені кошти. Я переконаний, що треба чесно йти до людей і казати, що це ми зробили, це можемо зробити, а це зробимо пізніше.

І коли говорять, що шостий рік поспіль Вінниця визнана найкомфортнішим містом для життя в Україні, то рейтинг складає незалежна міжнародна організація. Але головне — це опитування проводять серед самих містян. І результат — це оцінка змін у містах безпосередньо людьми.

– Ситуація із чотирма Сергіями на виборах міського голови Вінниці — це окрема технологія?

В.Г.: — Наш кандидат один, і це Сергій Моргунов! Він успішно працює, фахово підготовлений, системний управлінець, досвідчена, відповідальна, серйозна людина. Тому я цілком підтримую Сергія Анатолійовича як кандидата у мери Вінниці від «Української Стратегії Гройсмана». І сподіваюсь, що вінничани його підтримають 25 жовт­ня. А голос Володимира Гройсмана точно за нього!

Останні новини

Новини

27 Березня
26 Березня
25 Березня