Гройсман і Моргунов про місцеві вибори, стратегію розвитку Вінниччини та реконструкцію аеропорту
Прем’єр-міністр України (2016-2019 рр.) Володимир Гройсман і мер Вінниці Сергій Моргунов ведуть команду однодумців – партію «Українська Стратегія Гройсмана» – на вибори до Вінницької міської ради, у понад 50 місцевих ОТГ, шістьох районних та обласної ради Вінниччини. Хто ці люди – кандидати від «Стратегії», які вже за кілька тижнів мають унікальний шанс сформувати більшість у міській раді, обласному «парламенті» та ОТГ по всій Вінницькій області?
Про це – в «33 каналі» в інтерв’ю із головою партії «Українська Стратегія Гройсмана» Володимиром Гройсманом і кандидатом у мери Вінниці, діючим міським головою та керівником обласного осередку «УСГ» Сергієм Моргуновим напередодні виборів 25 жовтня.
– Вас називають одним із найуспішніших прем’єрів, «локомотивом» децентралізації, і тепер для збереження цієї реформи «Українська Стратегія Гройсмана» має показати приклад її успішної реалізації.
— Для мене було принципово запустити і реалізувати цю реформу, яка б дала можливість кожній українській громаді втілити мрії та плани розвитку місцевого самоврядування як основи сильної країни. Тоді, у 2015-му, мої пропозиції сприймались по-різному – не всі вірили в її успіх, і це правда… Але треба бути чесними і визнати, що за ці роки багато громад стали фінансово самодостатніми.
На жаль, за останній рік я не бачу бажання центральної влади завершити цю успішну реформу в Україні. Тому команда «Української Стратегії Гройсмана» йде на вибори 25 жовтня у Вінниці та Вінницькій області, а я на центральному рівні буду робити все, щоб реформу децентралізації довести до логічного завершення.
Там, де ми отримаємо більшість, де наші кандидати стануть головами ОТГ, – ми зробимо свою роботу на «відмінно»! Успішний досвід Вінниці хочемо розповсюдити по всій області. А Вінниччина має бути лідером і прикладом для всієї України.
– Сергію Анатолійовичу, сьогодні два надважливих інфраструктурних об’єкти для Вінниці «на паузі»: реконструкція аеропорту та будівництво шляхопроводу з Батозької до Шимка. Чи є у міста в найближчі 5 років шанси отримати державну підтримку по цих проєктах?
— Ми будемо домагатись від уряду справедливої фінансової підтримки Вінниці і області, зокрема й відновлення аеропорту. Усе готово, щоб приступати до реконструкції злітно-посадкової смуги, підписано відповідний контракт з компанією-переможцем тендеру у Prozzoro. Не вистачає лише державних коштів, які у нас забрав уряд Гончарука. Сама смуга у власності територіальної громади міста Вінниці, земельна ділянка під цією смугою — Міністерства оборони, з яким у нас підписаний договір суперфіції.
За часи прем’єрства Володимира Гройсмана домовленість з урядом була у тому, що держава вкладає кошти в реконструкцію цієї смуги, а ми передаємо її у власність держави.
– Чому Зеленський виправдовувався у Вінниці за забрані його урядами гроші на ремонт нашого летовища?
В. Г.: — Кабмін під моїм керівництвом свого часу взяв у роботу два аеропорти: Одеси та Вінниці. Наша вінницька злітно-посадкова смуга є стратегічним об’єктом через своє подвійне призначення — цивільне і військове. 1,5 року готувалась вся проєктна документація для будівництва нової смуги аеродрому «Вінниця», що і було зроблено містом та військовими. І мій уряд виділив перші 300 мільйонів на початок робіт, все йшло за планом. Але прийшов новий президент, новий уряд, і це фінансування скасували без будь-яких пояснень. Чи Вінниця їм не до вподоби, чи Повітряні сили? Приємно хоч одне: президент під час візиту пообіцяв виправити помилку урядів Гончарука і Шмигаля і за своєї каденції здійснити реконструкцію аеропорту «Вінниця».
– Вінницька команда протягом останнього 10-річчя довела свою ефективність містянам. Процес часткового оновлення мотивується необхідністю залучення людей з новими ідеями та баченням. Що, на Вашу думку, було недоліком міськради
7-го скликання?
С. М.: — Після виборів 2015 року за минулою системою обрання 12 округів не були представлені депутатами. Це недолік. За кожною територією повинен бути «закріплений» конкретний депутат як зв’язуюча ланка між міськрадою, виконкомом і громадою мікрорайону. Ми глибоко переконані в тому, що міська рада — це не політичний майданчик. Алгоритм роботи ради, запроваджений ще за часів, коли Володимир Борисович був мером, а я секретарем міськради — довів свою ефективність.
Щодо оновлення команди — це нормальний процес, і це відбувається на кожних виборах. Бо ми маємо готувати нове покоління управлінців — з новими ідеями і енергією, але фахових і відповідальних.
– Часто запитують: «Куди зник Гройсман?» І чи представлена «Українська Стратегія» на місцевих виборах в інших регіонах?
В. Г.: — По-перше, я нікуди не зник і не збираюсь нікуди зникати! Відчуваю величезну купу викликів, якими треба фахово займатись. Це і відсутність економічної політики взагалі, зростання безробіття, бездіяльність під час коронавірусу та абсолютно бездарний закон про ринок землі… Через них українці залишаться і без землі, і без грошей! Я завжди наголошував, що головний принцип — власниками землі в Україні мають бути українці! Крапка. Я і наша команда «Стратегії» на Вінниччині будемо за це боротись. І таких завдань у нас — десятки!
Мене називали «соціальним прем’єром», бо я переконаний, що все зароблене в економіці держави треба віддавати людям у вигляді зарплат, пенсій, стипендій, нових шкіл, лікарень, доріг та інфраструктурних об’єктів. Не забуваючи при цьому про армію, оборону, культуру та науку… Це була і є моя філософія!
Ми представлені в різних регіонах, але Вінниця і область — це ядро. Тут ми йдемо до всіх громад, райрад, рад обласного центру і облради.
– Сергію Анатолійовичу, що буде із двома мостами у Вінниці — шляхопроводом через залізницю і мостом на острів Кемпу?
– Спорудження шляхопроводу через залізницю коштуватиме 800-900 млн грн. Наразі займаємося питаннями, що пов’язані з землекористуванням і майном, яке потрапляє під «плями» забудови самого мосту. Ми повинні відпрацювати всі юридичні складові і після отримання права на землю зможемо приступити до виготовлення проєктно-кошторисної документації. Це процес не одного дня.
Щодо мосту на Кемпу — маємо зрозуміти, які рекреаційні та спортивні об’єкти там хочуть бачити городяни. До питання мосту та облаштування острова підійдемо комплексно в рамках очищення русла річки Південний Буг та облаштування берегів у центральній частині міста.
– Високий рейтинг «УСГ» у регіоні — це показник довіри до Вас особисто та команди, дії якої при владі позитивно оцінюють вінничани, чи скоріше зневіра до обраних у 2019-му партій?
В.Г.: — По-перше, я дуже дякую вінничанам за високу довіру і підтримку. Вона завжди у моєму серці. І ця довіра надихає всю нашу команду. Завдань перед нами дуже багато, і попереду справді важкі часи та складні виклики…
Нікого не хочу лякати, але у владі мають бути люди адекватні та професійні. На жаль, сьогодні тотальна некомпетентність, непрофесійність призвели до багатьох проблем, і це породжує кризи наступних років. Це кризи економічна, фінансова, з подолання епідемії коронавірусу.
Якщо порівняти дії уряду та нашої команди у Вінниці та області, то це дві великі різниці… Вінничани для нас важливі, тому за ініціативи Сергія Моргунова міська рада зібралась на позачергову сесію і знайшла резерви для розгортання додаткових «ковідних» ліжок, щомісячних надбавок у 8-15 тисяч медикам, та створила стратегічний 3-місячний запас ліків і засобів захисту перед новою хвилею COVID-19…
А що ми бачимо в центрі? Уряд недолуго, із запізненням на півроку нарешті вирішив залучити приватні лабораторії до ПЛР-тестування! Я це їм радив 6 місяців тому, а вони дочекались до 5-6 тисяч випадків захворювань на день, і тепер до них нарешті дійшло?!
Складні часи ми вже проходили разом не раз. Впевнений: зараз люди обиратимуть не за красиві обіцянки, а за конкретні справи.
– Вінничани нині вважають транспортну проблему однією з найбільш дискусійних в обласному центрі. Якими можуть бути шляхи її розв’язання?
С. М.: — Це питання є важливим і болючим не лише для Вінниці. У кожному місті шукають власні рішення. Ми у Вінниці розуміємо цей виклик, і щоб його подолати, залучили кращих українських та міжнародних фахівців. Наша філософія полягає в тому, що всі учасники дорожнього руху повинні почувати себе комфортно на наших вулицях: громадський транспорт, пішоходи, велосипедисти та автовласники.
Транспортна політика не може бути короткостроковою. Це постійне стратегічне бачення, тому що необхідно не відставати від реалій. А реалії сьогодні такі, що в 2018 році у Вінниці було зареєстровано
82 000 автомобілів, а у 2020-му їх уже 113 тисяч!
– Як політик Ви маєте домовлятися. Як і представники партії у місцевих радах. Але є межа, через яку не дозволено переступати. Якою вона є?
В.Г.: — Як показав досвід Вінниці, для максимально ефективної роботи важливо мати більшість. Нам точно не по дорозі з антиукраїнськими силами. Хочу запевнити кожного виборця Вінниччини, що в обласній раді більше не буде жодних підкилимних «договорняків» та непрозорих рішень. Ми вперше йдемо до обласної ради і хочемо мати в ній активну та відповідальну більшість, щоб докорінно змінити роботу всієї ради, районних рад та змусити працювати обласну державну адміністрацію. Будемо працювати якісно, швидко, системно і на результат.
– Як ставитеся до рейтингів та чорного піару?
С.М.: — По чорному піару — я читав, що на «чорнуху» проти мене у Facebook заплатили 14 тис. доларів… Дарма витрачені кошти. Я переконаний, що треба чесно йти до людей і казати, що це ми зробили, це можемо зробити, а це зробимо пізніше.
І коли говорять, що шостий рік поспіль Вінниця визнана найкомфортнішим містом для життя в Україні, то рейтинг складає незалежна міжнародна організація. Але головне — це опитування проводять серед самих містян. І результат — це оцінка змін у містах безпосередньо людьми.
– Ситуація із чотирма Сергіями на виборах міського голови Вінниці — це окрема технологія?
В.Г.: — Наш кандидат один, і це Сергій Моргунов! Він успішно працює, фахово підготовлений, системний управлінець, досвідчена, відповідальна, серйозна людина. Тому я цілком підтримую Сергія Анатолійовича як кандидата у мери Вінниці від «Української Стратегії Гройсмана». І сподіваюсь, що вінничани його підтримають 25 жовтня. А голос Володимира Гройсмана точно за нього!