, 12 Червня
booked.net
28 Травня, 2021, 12:05

Не зменшувати податкові надходження до обласного бюджету вимагає від парламенту “Українська Стратегія Гройсмана”

На офіційному порталі Верховної Ради України оприлюднено проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо збільшення відсотку зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів місцевого самоврядування» від 04.03.2021 року за реєстраційним № 5066-1, яким пропонується зменшити відсоток зарахування вказаного податку до доходів загального фонду обласних бюджетів із 15 до 10 відсотків. Вважаючи неприпустимим зменшення надходжень до обласного бюджету, фракція “Української Стратегії Гройсмана” підготувала заяву до Голови Верховної Ради України та народних депутатів України з вимогою не підтримувати цей законопроект, а прийняти до розгляду альтернативний законопроєкт від 15.02.2021 року № 5066 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо подальшого зміцнення фінансової спроможності громад», яким передбачено збільшення дохідної частини бюджетів громад за рахунок зменшення відсотка зарахування податку на доходи фізичних осіб до державного бюджету. Сьогодні, 28 травня, це звернення було оголошено під час сесії Вінницької обласної ради.Наводимо повний текст звернення.

ЗВЕРНЕННЯ

депутатів фракції політичної партії  «Українська Стратегія Гройсмана» у Вінницькій обласній Раді 8 скликання до до Голови Верховної Ради України та народних депутатів України щодо неприпустимості зменшення відсотку зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходів загального фонду обласних бюджетів із 15 до 10 відсотків

 

На офіційному порталі Верховної Ради України оприлюднено проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо збільшення відсотку зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів місцевого самоврядування» від 04.03.2021 року за реєстраційним № 5066-1, яким пропонується збільшити відсоток зарахування до доходів загального фонду бюджетів територіальних громад податку на доходи фізичних осіб із 60 до 65 відсотків за рахунок зменшення відсотку зарахування вказаного податку до доходів загального фонду обласних бюджетів із 15 до 10 відсотків.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроєкту обґрунтуванням необхідності таких змін є часткове компенсування втрат джерел доходів бюджетів місцевого самоврядування та видатки, які виникли у зв’язку із передачею від держави місцевому самоврядуванню додаткових повноважень. Проте, даним законопроєктом не враховано перекладання навантаження державних повноважень, які на сьогодні фінансуються саме за рахунок коштів обласного бюджету.

Неприпустимо підвищувати фінансову спроможність базового рівня  за рахунок погіршення фінансової спроможності регіонального рівня, адже таке погіршення ставить під сумнів  Конституційні права органів місцевого самоврядування визначені ст.142  Основного Закону України в частині його фінансової підтримки з боку держави. Згідно Конституції України саме  обласні ради представляють  спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.

Прийняття змін, запропонованих законопроєктом № 5066-1, призведе до зростання обсягу фінансового ресурсу територіальних громад області на                 528,0 млн гривень, натомість обласний бюджет втратить близько третини доходів загального фонду.

У попередніх роках податкова база обласного бюджету уже неодноразово зазнавала змін в сторону зменшення, зокрема:

– у 2015 році встановлено частку надходження податку на доходи фізичних осіб з 25 до 15 відсотків, в умовах поточного року таке зменшення становить 1056,0 млн гривень;

– у 2018 році зменшено на 5 відсотків норматив відрахування рентної плати за спеціальне використання води, а це 2,0 млн гривень щорічно;

 – у 2019 році на 50 відсотків (або повністю) зарахування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів загальнодержавного значення, а це 22,0 млн гривень.

 

У 2020 та 2021 роках під час карантинних заходів державою зменшене податкове навантаження на платників податків, які наповнюють місцеві бюджети, зокрема і обласний, разом з тим з обласного бюджету витрачались  значні ресурси на вжиття заходів по боротьбі з короновірусом та на підтримку медицини.

Без компенсації фінансового ресурсу з державного бюджету на фінансування з обласного бюджету передано 30 закладів професійно-технічної освіти та 5 закладів передвищої освіти державної форми власності, на поточне утримання яких за рахунок коштів обласного бюджету (без врахування освітньої субвенції з державного бюджету) у 2021 році передбачено видатки в сумі 516,8 млн гривень. Крім того, компенсуються видатки на здійснення міжміських внутрішньообласних пільгових перевезень громадян, які встановлені державними актами, а це для бюджету, зокрема на 2021 рік  – біля 16 млн гривень.

Таким чином, за період з 2015 року зменшення зарахування доходів до обласного бюджету та додаткове навантаження його видатками складає понад   1,6 млрд гривень при затверджених у поточному році доходах загального фонду бюджету (без врахування трансфертів з державного бюджету) в обсязі 1,8 млрд гривень.

При цьому, відповідно до ст. 90 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з обласних бюджетів, належать, зокрема, видатки на утримання будинків-інтернатів для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, а також дітей з інвалідністю, на утримання яких у 2021 році заплановано кошти в сумі 218,1 млн гривень. Слід відмітити, що одержувачами послуг у вказаних закладах є мешканці усієї території області, а не конкретної територіальної громади.

Крім того, за рахунок коштів обласного бюджету здійснюється фінансування енергоносіїв обласних комунальних закладів охорони здоров’я, які надають третинну медичну допомогу жителям області. З обласного бюджету утримується 10 закладів із сфери охорони здоров’я, які не перейшли на фінансування з Національної служби охорони здоров’я та не враховуються у цільовій субвенції із Державного бюджету.  Одночасно, у межах фінансових можливостей обласного бюджету медичним закладам також надається фінансова підтримка на придбання сучасного медичного обладнання та проведення інших заходів, спрямованих на поліпшення якості надання медичних послуг.

Також, з обласного рівня здійснюється утримання закладів загальної середньої освіти для дітей області з вадами фізичного та розумового розвитку, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та обдарованих дітей, проводиться підготовка кадрів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та фахівців у закладах фахової передвищої та вищої освіти.

У разі прийняття запропонованих законопроєктом № 5066-1 змін до Бюджетного кодексу України, з метою забезпечення належного утримання вищезазначених обласних закладів, недопущення по обласному бюджету кредиторської заборгованості з видатків на заробітну плату, енергоносії та інші захищені статті, виникне необхідність в оптимізації обласних закладів, що погіршить якість послуг, які вони надають жителям області.

Депутати Вінницької обласної Ради закликають Вас, шановний Дмитре Олександровичу, і народних депутатів України не підтримувати законопроєкт від 04.03.2021 року № 5066-1. Враховуючи те, що перекладання навантаження на місцеве самоврядування з фінансування додаткових повноважень та видатків відбулось з державного рівня, пропонуємо прийняти до розгляду альтернативний законопроєкт від 15.02.2021 року № 5066 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо подальшого зміцнення фінансової спроможності громад», яким передбачено збільшення дохідної частини бюджетів громад за рахунок зменшення відсотка зарахування податку на доходи фізичних осіб до державного бюджету.

Останні новини

Новини

11 Червня
10 Червня
9 Червня