, 29 Вересня
booked.net

У Вінниці розробники агродронів створюють безпілотники для Збройних Сил України

У Вінниці команда конструкторів створює дрони для війська. Апарати здатні нести вагу та протистояти ворожим системам радіоелектронної боротьби. До війни розробляли проєкт для допомоги аграріям. 

До повномасштабного вторгнення стартап онад два роки займався розробкою агродронів, але після 24 лютого перепрофілювали конструкції під військові потреби.

Перші зразки виглядали примітивними. Після відльоту на кілька кілометрів могли втратити зв’язок, але свої функції з розвідки виконували. Завдяки записам з камер вдавалося дізнатися більше про позиції ворога. Але робота з вдосконалення тривала постійно.

“У нашому дроні підсилена антена GPS, ми використали також певні наші напрацювання в аграрній сфері, – і отримали наступний результат: при спробі придушити GPS, наш дрон втрачає лише 14 із 30 супутників. Тобто в нього залишається ще 16 супутників і він може працювати по автоматичній місії. Дрон здатний продовжувати працювати, навіть зафіксувати, де знаходиться РЕБ, де знаходяться позиції противника. Хлопці літали нашим дроном на 10 км, хоча оптимальна відстань 8 км, і все вдало відпрацювали. Ми дивилися потім історію з “чорного ящика” і бачили, як намагалися придушити зв’язок з пультом і супутниками, але не вийшло в них нічого. Командування було задоволене такої роботою дрона. Принаймні, гроші не були викинуті даремно”, – розповідає розробник з позивним Джокер.

Ентузіасти розповідають, що комерційний квадрокоптери стають легкою здобиччю для російських засобів радіоеллектронної боротьби. Літальні засоби швидко перехоплюють. Тому, хоч вони й дешевші, та використовуються на передовій, як розхідний матеріал.

У вінницьких дронів найдорожичим елементом є камера, яка коштує від 5 до 12 тисяч доларів.

“Ми можемо використовувати будь-які новітні системи зв’язку чи навігації миттєво, а не чекати якихось бюрократичних впроваджень. І їх випробовування уже на супротивнику відбувається.”

Один з виді розроблених дронів здатен підіймати до 5 кг додаткового корисного навантаження, це три заряди по 1,5 кг. Менші апаратики носять один касетний боєприпас.

Також команда конструкторів розробляє і збирає апарати у вигляді літаків.  Військові, які використовують апарати на одному з південних напрямків, називають їх “Вінниця”. Вони успішно долають відстань до 30 кілометрів по лінії фронту. При цьому зберігається зв’язок з пультом, тому що мають власну систему телеметрії. На жаль, кожен літак має свій цикл життя під час війни — це максимум 2 місяці, потім його банально зіб’ють.

Вартість літака варіюється від типу встановленої камери. Якщо використовувати просту десятикратну, то ціна 15 800 доларів, якщо 30-кратну з тепловізором – 22-30 тисяч доларів.

З придбанням комплектуючих в умовах війни є певні проблеми, зізнаються конструктори, але їх вдається вирішити.

“70-80% – це імпорт з різних країн. Насправді, це товари не подвійного призначення, але після нашої “магії” вони виконують потрібні для військових функції. Основна проблема: щоб купити і отримати ці комплектуючі, потрібен час та кошти. Ми не здатні сформувати за власні кошти необхідний склад деталей. Тому складається ситуація, коли ми перетворюємося на ательє поодиноких тюнингових виробів. Приїхав хтось з військової частини, на зібрані з якогось фонду кошти, замовили дрона і ми чекаємо 4-5 тижнів… В Україну доставляє тільки “Укрпошта”, інші логісти напряму до нас не везуть. Тому так довго… А ми сидимо і тільки втрачаємо життя наших захисників… Така ситуація морально дуже пригнічує. Тому намагаюся створити “ланку витягування”, як на виробництві “Тойота”, коли перший зайшов, останній вийшов. Тобто склад має бути постійно наповнений і слугувати своєрідним буфером, коли треба, – набрали запчастин і віддали “пташку”. Менше ніж за тиждень ми здатні створювати мінімум два безпілотники — чи то літак, чи то коптер. Але ми впираємося в логістику і кошти…”

Виробники також ремонтують дрони. Одного разу відновили борт, який підбила ворожа куля. Удар розбив одне “плече”, але зараз цей апарат й далі працює.

Загалом, на Південному і Північно-східному напрямку використовують уже до 10 бортів вінницьких виробників.

Останні новини

Новини

28 Вересня
27 Вересня
26 Вересня